• Partnerskaber og læring Image og branding

Styrk stedets fortælling

Ringgården udvikler en praktisk værktøjskasse, der kan hjælpe boligorganisationer med at arbejde professionelt med stedets identitet og skabe en stærk troværdig fortælling om et boligområde

Status

I gangværende

Udgivelsesår / Forventet udgivelse

2026

Projektejer

Boligforeningen Ringgården

Kontaktperson

Mette Ladegaard

mla@bf-ringgaarden.dk

Status

I gangværende

Udgivelsesår / Forventet udgivelse

2026

Projektejer

Boligforeningen Ringgården

Kontaktperson

Mette Ladegaard

mla@bf-ringgaarden.dk

Om projektet

Hvordan skaber man en stærk og troværdig fortælling om et boligområde?

Ringgården vil med støtte fra AlmenNets minicall udvikle en praktisk værktøjskasse, der kan hjælpe boligorganisationer med at arbejde professionelt med stedets identitet.

Værktøjerne skal gøre det lettere at sætte ord på boligområders kvaliteter og samtidig tage udgangspunkt i virkeligheden. Projektet bliver testet i Ringgårdens afdeling i Trigeparken, men er målrettet hele sektoren.

Formål og forventet effekt

Formålet er at styrke almene boligorganisationers arbejde med stedsfortælling – særligt i områder med tomgang eller kort venteliste. En stærk og troværdig fortælling kan være afgørende for både tiltrækning af beboere og intern stolthed.

Projektet forventes at give konkrete redskaber, som kan anvendes i branding, kommunikation og strategisk udvikling.

Vidensdeling og inspiration til sektoren

Resultatet bliver en værktøjskasse med fx skabeloner, spørgerammer, eksempler og AI-assisteret input, der kan tilpasses forskellige boligområder. Derudover udvikles en inspirationsguide til, hvordan man kommer i gang med arbejdet.

Værktøjskassen bliver frit tilgængelig for hele sektoren via AlmenNet og kan bruges uanset organisationens størrelse eller geografiske placering.