- Partnerskaber og læring Image og branding
Ny fortælling efter helhedsplan
Boligselskabet Sct. Jørgen arbejder med at skabe en ny fortælling, som skal tegne Ellekonebakken fremadrettet

Status
I gangværende
Udgivelsesår / Forventet udgivelse
2026
Projektejer
Boligselskabet Sct. Jørgen
Kontaktperson
Lene Mailund Rasmussen
lemr@bsjviborg.dk
Om projektet
Hvordan skaber man en ny fortælling om et boligområde efter en omfattende helhedsplan? Det spørgsmål arbejder Boligselskabet Sct. Jørgen med i Ellekonebakken, hvor man i flere år har gennemført fysiske forbedringer og nedrivninger. Med støtte fra AlmenNets minicall ønsker boligorganisationen nu at sætte turbo på den fortælling, som skal tegne området fremadrettet.
Projektet undersøger, hvordan man kan arbejde strategisk med image og branding i kølvandet på en helhedsplan – og hvordan man formidler de fysiske og sociale forbedringer på en måde, der skaber tiltrækningskraft, identitet og stolthed.
Formål og forventet effekt
Projektet skal styrke fortællingen om Ellekonebakken som et attraktivt boligområde og udvikle en ny visuel og narrativ identitet. Målet er at få flere udefrakommende til at få øje på områdets kvaliteter og få eksisterende beboere til at spejle sig i et nyt fælles billede.
Samtidig vil projektet give sektoren ny viden om, hvordan man arbejder med image og kommunikation i kølvandet på en helhedsplan – og inspirere andre boligorganisationer til lignende tiltag.
Vidensdeling og inspiration til sektoren
Projektets erfaringer vil blive samlet i et idékatalog, som deles med hele sektoren gennem AlmenNet. Materialet vil blandt andet kunne bruges af boligorganisationer, der står over for eller netop har afsluttet en helhedsplan, og som ønsker at arbejde strategisk med image og fortælling.